life ursus
  Proiect LIFEURSUS
LIFEURSUS Project
life ursus Scop
life ursus Obiective
life ursus Actiuni
life ursus Rezultate
life ursus Arealul proiectului
life ursus Beneficiari si parteneri
Prima pagina Finantatori Contact
lifeursus
lifeursus lifeursus lifeursus
lifeursus
lifeursus
lifeursus
lifeursus
lifeursus
lifeursus
   Despre LIFEURSUS
 

   In ianuarie a debutat proiectul LIFE+ Nature ā€žCele mai bune practici si actiuni demonstrative pentru conservarea populatiei de Ursus arctos din zona central-estica a Carpatilor Orientaliā€ sub coordonarea APM Vrancea, avand ca parteneri APM Covasna, APM Harghita, Asociatia pentru Conservarea Diversitatii Biologice Focsani si Asociatia pentru Conservarea Valorilor Naturii din Balan, urmarindu-se conservarea celui mai reprezentativ esantion al populatiei de Ursus arctos din Romania, prin implementarea celor mai bune practici si actiuni demonstrative in zona central-estica a Carpatilor Orientali.

   Arealul proiectului se suprapune habitatelor in care este intalnita cea mai mare densitate de ursi bruni/hectar din Europa (4,3 ursi /1.000 ha), in anul 2008 fiind estimata o populatie de 2300 exemplare repartizata pe raza judetelor Vrancea, Covasna si Harghita, adica pe arealul proiectului.

   Prin implementarea acestui proiect European, se va aplica un set de actiuni demonstrative si de cea mai buna practica, aplicate pana acum in cadrul proiectelor LIFE Nature din judetul Vrancea sau in alte regiuni pe plan national si European. Prin actiunile de conservare concrete precum salvarea ursilor braconati, relocarea ursilor habituati, reabilitarea puilor de urs orfani, protectia efectiva a barloagelor si prin reducerea cazurilor de ucidere legala a ursilor ca urmare a activitatii Echipei de Evaluare a Riscurilor (RAT) care va actiona in favoarea rezolvarii amiabile a acestor cazuri, se va contribui la extinderea arealului ursului brun in Romania.

   Alte activitati sunt legate in principal de aplicarea pe teren a actiunilor de monitorizare a speciei prin diferite tehnici, astfel incat sa poata fi asigurat un raport cost/eficienta superior metodelor aplicate pe plan national.

   Implementarea campaniilor de constientizare utilizand materiale educationale si tehnici de comunicare verificate anterior dovedesc un caracter de buna practica si impactul acestora va fi analizat prin chestionare de opinie aplicate la debutul si la finalul proiectului. Valorizarea produselor ā€œbears friendlyā€ si a celor cu originea intr-un sit Natura 2000 va imbunatatii imaginea speciei si a ariilor protejate in randul comunitatilor locale.